Бергон интернет и телевизия

Официален форум
Дата и час: 23 Юли 2018 16:13

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Правила на форума





Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2006 12:24 
Offline
България над всичко
Аватар

Регистриран на: 02 Фев 2004 00:06
Мнения: 5890
Години: 34

Местоположение: ДОБРИЧ
Благодарил: 44 пъти
Получил благодарност: 43 пъти
Тук ще пиша как се пишат някой документи. Предстои летния сезон и на някой хора ще им е нужно да знаят как се пишат такива документи. Темата ще бъде заключена, някой ако иска да допълне нещо да ми пише "лс" да я отключа.

ЗА КАКВО ДА ПИШЕМ В АВТОБИОГРАФИЯТА (CV)?
автобиографията (CV) се състои от следните полета:

1. Вашето име, адрес, номер на телефона (включително и кода на града).
2. Цел (не е задължително, но е желателно): кратко описание за това, каква длъжност искате и защо вие претендирате за нея (не повече от 6 реда, а най-добре е 2-3).
3. Трудов опит в обратен хронологически ред (отначало се указва последното работно място). Тази част е основна. Кажете датата на започване и напускане на работата, наименование на организацията, название на длъжността (те могат да бъдат няколко, ако Вашата кариера се е развивала успешно), и кратко опишете длъжностните задължения и производствените постижения, ако вие имате такива.
При описание на Вашите постижения използвайте глаголи действия, такива като развивал, икономисал, увеличил или съкратил.
4. Образование (колко време е минало от вашето завършване на учебното заведение; за випусници и студенти следва да се помести преди предишното училище, така също и работен опит дали има или не, той не е занчителен. Можете да съобщите за награди, подчертайте дисциплините които изучавате и които съответстват на Вашите цели).
5. Допълнителна информация: владеене на чуждестранни езици и компютър, наличие на лидерски нрав, членство в професионална организация и т.н. (хобито следва да се спомене само в случай, ако е тясно свързано с желаната работа).
6. Упътване за възможности за предоставяне на препоръки.


Основни изисквания към стила на написване на автобиографията (CV):
краткост;
конкретност;
активност (никога не пишете участвал, оказвал помощ и т.н. Това позволя да се мисли че сте оказвали розови услуги :));
честност.
Избягвайте използването на местоимението АЗ.
Необходимо е да бъдете пределно конкретни в избора на формулировки:
не трябва да пишете:
- занимавал съм се с обучение
- помагал съм при оправянето на грешки
- бързо усвоявам нови знания
трябва да пишете:
- обучил съм двама нови служители
- съкратих грешките на 15%,и с това икономисах на фирмата $40 000
- Усвоих новите процедури за рекордно кратък срок - за две седмици

Не бъдете многословни и избягвайте пасивните форми:
не трябва да пишете:
- отговарях за изпълнението...
- намерих следваща възможност...
- моите отговорности...
трябва да напишете:
- изпълнявах...
- ефективно използвах...
- отговарях за...

Предпочитайте позитивната информация негативно:
не трябва да пишете:
- разглеждах жалби на...
- предотвратих снижаването на ръста на продажбите
- издигнах се в длъжност...
трябва да пишете:
- помогах на клиентите в...
- повиших потенциало продукта на пазара
- повишиха ме на длъжност...

Концентрирайте внимание на Вашите постижения:
не трябва да пишете:
- там поработих три години
- изпълнявах допълнителна работа
трябва да пишете:
- получих повишение в длъжност и два пъти повишение на заплатата
- винаги изпълнявах работата в срок

Не трябва да включвате във Вашата автобиография (CV):
-Цялата ваша трудова биография. Общо взето Вашия потенциален работодател се интересува само от последните 3-5 местоработи и период не повече от 10 години.
-Вашите физически данни;
-Вашата фотография;
-Причината, по която сте напуснали работа;
-Изисквания към заплатата;
-Имената на хората, коитo ви дават препоръки (подгответе този списък, може да ви потрябва на събеседването).

_________________
България на българите!!!
България над всичко!!!

http://ataka.dobrich.com/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002078753239
Мили деца, пишете на кирилица! Пазете азбуката на светите братята Кирил и Методий. Тази азбука ни е запазила като българи през вековете. Тя е наше голямо богатство! Гордейте се, че я имаме!
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2006 12:30 
Offline
България над всичко
Аватар

Регистриран на: 02 Фев 2004 00:06
Мнения: 5890
Години: 34

Местоположение: ДОБРИЧ
Благодарил: 44 пъти
Получил благодарност: 43 пъти
Как се пише мотивационно писмо
Мотивационното писмо е убеждаващо послание, близко по форма и структура до молбата за постъпване на работа. В него описвате вашите професионални умения и изразявате готовност да заемете длъжността, за която кандидатствате. За разлика от автобиографията, която съдържа кратка информация за образованието, допълнителните квалификации и трудовия ви опит, мотивационното писмо е това, което ще ви отличи сред многото кандидати. То е вашата първа възможност да направите добро впечатление на бъдещия работодател. Затова
обмислете много внимателно отделните му компоненти.
Съставянето на такъв вид писмо обикновено следва схемата:
а) привличате внимание;
б) предизвиквате интерес;
в) внушавате желание;
г) насърчавате ответна реакция.
За да постигнете последната точка от тази схема - да ви поканят на интервю, и в крайна сметка да ви назначат - трябва да се съобразите с някои основни изисквания.

1. Как да започнем:
Адресирайте писмото до конкретна личност - най-често това е шефът на отдел "Човешки ресурси" или отговорника за подбора на кадри във фирмата, в която кандидатствате. Ако в обявата не е дадено лице за контакт, впишете името на компанията. Във въвеждащия параграф уточнете за коя позиция е вашата кандидатура (някои компании биха могли да набират едновременно хора за различни постове). Пояснете откъде знаете за свободната длъжност - ако е от обява във печатна медиа, цитирайте заглавието и датата . След това изложете мотивите си да се насочите към точно тази обява - обяснете защо кандидатствате, демонстрирайте желание за работа, разбиране към изискванията на длъжността и интерес към фирмата.

2. Как да продължим:
Вторият, "маркетингов" параграф на вашето мотивационно писмо трябва да подчертае качествата и способностите ви. Избройте силните си страни, но без да прекалявате с хвалбите. Стремете се да бъдете умерени в това отношение. Споменете с какво се занимавате в момента, какъв опит имате. Обобщете тези умения, които са пряко свързани с бъдещата ви дейност, разкажете накратко как сте приложили на практика придобитата квалификация в заеманите досега длъжности. Добавете и вашите предложения за това, което бихте направили за бъдещия успех на фирмата.
Тук е мястото да изразите готовност за предоставяне на копия от сертификати и дипломи.
Ако обявата изрично изисква да дадете информация за заплатата, която сте получавали, направете го на това място. Ако не - по-добре не го споменавайте.

3. Как да завършим:
Ако е уместно, посочете някакви лични условия или обстоятелства (например, предстои ви преместване на нов адрес или можете да бъдете открит на посочения от вас телефон след 19 ч.). Улеснете обратната връзка като оставите колкото може повече координати: телефон, електронна поща, домашен адрес. Отбележете, че сте на разположение за интервю. Не е грешно и вие да предложите срок, след който да се обадите за резултата, ако официално не е обявен такъв.

Ето и няколко съвета за добро представяне:
Демонстрирайте увереност. Спазвайте деловия тон, но същевременно се стремете към индивидуален стил на изразяване. Подходете към вашето писмо като към "търговско" средство, чиято цел е да ви "продаде" на работодателя. Едно добре композирано и умело написано мотивационно писмо ще ви отвори много врати.

Основна функция на мотивационното писмо е (без да преповтаря вече казаното в автобиографията) да подчертае желанието и способността на кандидата да се справи с бъдещата работа. То трябва мотивирано да докаже, че непознатият за комисията човек силно иска и категорично може да се впише в бъдещата си длъжностна характеристика. Писмото е и първи шанс "да се вземе преднина" пред останалите кандидати (и фактически конкуренти).

Поставете се на мястото на комисията по подбор на персонал. За едно-две места тя понякога разглежда стотици кандидатури! Много е важно още на етапа на това първоначално "пресяване" в документите ви да има нещо, което да ви отличи - и това би могло именно да е мотивационното ви писмо. В заключение не забравяйте: за да напишете мотивационно писмо, трябва да умеете да пишете писмо по принцип. Ако трябва, потърсете подходящи образци. Ще ги откриете в тематични справочници и/или Интернет сайтове. Важно е резултатът в крайна сметка да е перфектен.

Не на последно място, за да напишете такова писмо, трябва да сте мотивирани! И не само това - а да сте истински, искрено мотивирани. Това на пръв поглед изглежда лесно, но всъщност не е. Ако все още сами не се познавате добре и не знаете къде искате да отидете, как да се развивате и какво да постигнете - започвайте "домашното си" още от днес. Дори все още да не сте попаднали на подходяща обява за работа.

_________________
България на българите!!!
България над всичко!!!

http://ataka.dobrich.com/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002078753239
Мили деца, пишете на кирилица! Пазете азбуката на светите братята Кирил и Методий. Тази азбука ни е запазила като българи през вековете. Тя е наше голямо богатство! Гордейте се, че я имаме!
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2006 12:37 
Offline
България над всичко
Аватар

Регистриран на: 02 Фев 2004 00:06
Мнения: 5890
Години: 34

Местоположение: ДОБРИЧ
Благодарил: 44 пъти
Получил благодарност: 43 пъти
Какво трябва и какво не трябва да правим на интервю

ПРЕДИ ИНТЕРВЮТО
Научете колкото е възможно повече за фирмата и хората, които ще ви интервюират

Има много начини да съберете подобна информация: Интернет, брошури, издадени от компанията, финансови статистики, статии за фирмата, хора, които вече работят за нея. Да научите нещо за човекът, който ще стои срещу
вас на интервюто, е доста по-трудно, но не и невъзможно - негови колеги или подчинени могат да ви кажат много и ценни неща като например начинът, по който провежда интервютата, качествата и уменията, на които особено държи, типичните въпроси, които задава.
Преценете какви са вашите силни страни за позицията, която е обявила компанията
Това е особено важно. Колкото повече свои подходящи способности откриете, толкова по-голям става вашия шанс да успеете. Ако сте научили за съответната позиция от обява, най-вероятно в нея са посочени много от очакванията на фирмата. Опитайте се по различни пътища да откриете още информация. Най-накрая си дайте ясна сметка на кои от изискванията отговаряте, за да се концентрирате върху тях.
Подгответе въпроси, които вие бихте искали да зададете
Най-вероятно в някакъв момент от интервюто ще ви бъде дадена възможност и вие да зададете въпроси. Затова бъдете предварително подготвени. Покажете заинтересованост от средата, в която евентуално ще работите, от организацията във фирмата, каква самостоятелност имат работещите в нея и в каква степен се разчита на тяхната инициативност. Добре е да попитате и какви възможности предвижда компанията за вашето допълнително развитие.
Подгответе отговорите на въпроси, които очаквате да ви бъдат зададени
Това е изключително важно, а много често се пренебрегва. Ако не сте добре подготвени, може да дадете отговори, от които после самите вие да сте недоволни. Добра идея е да споделите с някого онова, което смятате, че ще ви попитат, както и отговорите, които намирате за подходящи. В много случаи полезно се оказва (дори и да сте сами) да кажете на глас своите отговори - това дава допълнителна увереност и по време на интервюто ще се чувствате по-подготвени.
Тръгнете 10-15 минути по-рано
Така ще можете да имате малък резерв, който може да се окаже необходим, ако например попаднете в задръстване, а и ще ви даде възможност, след като стигнете, да си отпочинете, а и да поговорите с някого от фирмата, докато чакате - може да научите нещо, което да ви е от полза.
Обърнете внимание на външния си вид
Първото впечатление, след като влезете, е от особено значение и ако то не е добро, нататък ще ви бъде много по-трудно. Добро решение е например да се облечете така, както ще се очаква след това да ходите на работа.
Не водете никого със себе си
Това е ваше "шоу". Не създавайте впечатление, че имате нужда от нечия помощ или подкрепа.

ПО ВРЕМЕ НА ИНТЕРВЮ
Ръкувайте се (уверено, но не и твърде силно) с хората, които ще ви интервюират.

Едно слабо ръкостискане може да бъде изтълкувано като липса на увереност, а силното - като наличие на прекалено самочувствие.
Останете прав, докато ви поканят да седнете
Винаги следете с поглед онези, които ви интервюират

Не отделяйте твърде за дълго поглед от тях. Това би създало впечатление за неувереност в думите ви или че криете нещо.
Не пушете и не дъвчете
Това във всички случаи се приема единствено и само като проява на неуважение.
Слушайте внимателно. Отговаряйте кратко, но изчерпателно
Краткостта на отговорите ви е от голямо значение. Не забравяйте, че времето за интервю е ограничено и ако вашите отговори са твърде дълги, това може да не даде възможност на интервюиращите да ви зададат всички предварително планирани въпроси. Последното би било изцяло във ваш минус.
Покажете, че вашето образование и опит ви правят подходящи за работата, за която кандидатствате.
В никакъв случай не се извинявайте за липса на опит, а покажете, че сте способен бързо да учите и да се приспособявате. В крайна сметка вие ще бъдете преценяван по това дали отговаряте на изискванията, дали ще се сработите с останалата част от екипа и дали ще можете добре да си вършите работата. Ако се установи, че ви липсва известен опит или някакви умения, покажете готовност да отделяте от своето лично време, за да ги усвоите.
Не употребявайте за себе си думи като лош късмет, парични затруднения или лични проблеми
Ако се оплаквате още по време на интервюто, това ще остави хората срещу вас с убеждението, че ще го правите и след като ви назначат на работа.
Не критикувайте другите - особено ваши бивши работодатели или колеги
Не питайте за заплащането и други подобни неща преди да ви бъде направено предложение да почнете работа или не бъдете изрично попитан Ако изпреварите момента, ще създадете впечатление , че повече ви интересува какво ще получавате, а не какво ще давате. Интервюто всъщност е възможност за вас да продадете себе си, а за интервюиращият - да се убеди, че именно вие сте подходящия кандидат. Затова и всякакъв разговор за заплащането ви преди да ви е отправено предложение е излишен и има обратен ефект.
Питайте за различни подробности, свързани с работата
Така ще оставите впечатление на заинтересован човек. Подходящо е да попитате и кога е удобно да се обадите, за да научите дали вие сте избраният кандидат.

СЛЕД ИНТЕРВЮ
Благодарете на тези, които са ви интервюирали.
Ръкувайте се с тях на излизане
Вземете адреса им

Подходящ жест е ако още същия ден изпратите писмо, с което благодарите за отделеното време и внимание. Това е и добър начин още веднъж да напомните за себе си, а и да изпъкнете пред много от конкурентите си, които не са се сетили да го направят.

15-те най-често задавани въпроси
1. Разкажете нещо повече за себе си.
2. Какво знаете за нашата компания?
3. Какво смятате, че можете да работите при нас?
4. Какви индивидуални качества ще приложите, ако започнете работа при нас?
5. Какви са вашите силни и слаби страни?
6. Колко време смятате, че можете да работите за нашата компания? Къде виждате себе си след 5 години?
7. Разкажете нещо повече за професионалните си неуспехи и какво сте направили, за да ги преодолеете.
8. Работили ли сте в екип? Разкажете ни повече за този свой опит.
9. Как сте избрали своето образование и защо?
10. Разкажете ни за опита си в решаването на конфликтни ситуации и как сте се справили с тях.
11. Работили ли сте досега върху някакъв конкретен проект и какъв е бил резултата от това?
12. Какво правите най-често в свободното си време?
13. Какво заплащане очаквате?
14. Какъв по-точно тип работа бихте желали да си намерите?
15. Имате ли някакви въпроси към нас?

_________________
България на българите!!!
България над всичко!!!

http://ataka.dobrich.com/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002078753239
Мили деца, пишете на кирилица! Пазете азбуката на светите братята Кирил и Методий. Тази азбука ни е запазила като българи през вековете. Тя е наше голямо богатство! Гордейте се, че я имаме!
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2006 12:41 
Offline
България над всичко
Аватар

Регистриран на: 02 Фев 2004 00:06
Мнения: 5890
Години: 34

Местоположение: ДОБРИЧ
Благодарил: 44 пъти
Получил благодарност: 43 пъти
10 съвета как да бъдете по-добри на работното място

1.Изградете си стратегия. Като при всяка подобна стъпка в живота, тя е особено важна. Добрият план за действие означава повече сигурност и по-малко странични фактори. Ако той е реалистичен, ще ви даде възможност да видите себе си в перспектива - след една, две, а защо не
и повече години. Щом човек си даде сметка за слабостите, може да направи нещо, за да ги преодолее. Обръщането към миналия опит (не само собствения!) също е полезно - въпросите, които можете да (си) задавате, никога не са твърде много и едва ли някой от тях ще е излишен.

2 .Усмивката е необходимост... дори на работното място. Наистина! В противен случай сред околните ще се създаде впечатление, че вземате нещата прекалено насериозно. Работата заема по-голямата част от съзнателния живот на човека, така че какво по-добро от идеята да се чувствате удобно, където и да сте! Нищо не се случва от само себе си - направете Го да се случи! Старо правило е, че силата е в разнообразието, а него всеки си създава сам. Ако разчитаме на някой друг, вече сме тръгнали по грешния път.

3 .Собствената подготовка е от особено значение. Разбира се, по-лесно е да се каже, отколкото да се направи, но пък стара истина е, че изграждането на добрия професионалист зависи най-вече от самия него. Оттук нататък възможности винаги се намират. А и аритметиката е проста: ако например езиковият ви курс струва 300 лева, но след това си намерите по-добре платена работа, инвестицията ще ви се изплати в рамките само на няколко месеца. Светът днес е по-динамичен от всякога и просто е необходимо да сме в крачка с времето. За изоставащите никой никога не се и сеща!

4 .Научете се да управлявате времето си - днес то е толкова ценно (и скъпо!). Крайности от типа "Днес няма да си тръгна преди да свърша всичко!" са глупави. По-добре свикнете с мисълта, че работата няма край и просто трябва да я вършите организирано, за да постигнете ефективност. Степенуването на нещата според тяхната важност най-често е разковничето към успеха. Началник или обикновен служител е без значение - правилата са еднакви за всички. И накрая - опитвайте се винаги да мислите позитивно!
5 .Търсете баланса между работа и личен живот. Те са толкова свързани, че зависят едно от друго. Мярката винаги е била в основата на всичко. Затова - не се превръщайте в работохолици и когато излезете от работа, забравете за нея. Равновесието не е в това да се работи по-малко, а какво прави всеки от нас, когато не е на работа! Терапията се състои в личния избор какво да правим през свободното време, а истинската сила е в разнообразието. Любимото хоби е нещо, което може задълго и изцяло да ви откъсне от мислите за работното място.

6 .Помислете върху смяна на имиджа си. Това ще промени, както начинът, по който колегите гледат на вас, така и самооценката ви. А промяната може да започне и от това как се обличате. Ако не сте сигурни, че това може да промени нещо, няма да ви убеждаваме. Просто ви съветваме да опитате! Не трябва да се забравя, че всяка работа има специфични изисквания към начина на обличане и поведение. Затова, ако сте решили да сменяте работното място, изцяло се съсредоточете върху новото, което сте избрали.

7 .Огледайте се наоколо. Ще видите своите колеги, с които трябва да работите, независимо доколко ви харесва. По-важно е, че с тях прекарвате твърде дълго време, за да не отдавате значение на начина, по който работите заедно. Винаги и навсякъде ще има хора, с които ви е приятно да работите и други, с които го правите само по задължение. Решението как да се държите с последните е просто - стриктно спазвайте правилата на служебните отношения - докато не излизате от техните рамки, няма да имате никакви проблеми.

8 .Товарете се с отговорности. Ако гледате на работата си в дългосрочна перспектива, значи търсите начина да се реализирате, където сте. А и дори да ви минава мисълта да я сменяте, първо си дайте сметка дали това е разумно - всъщност какво друго умеете да правите?! На всяко място можете да откриете неща, които бихте правили с удоволствие - затова бъдете инициативни, открийте какво искате да работите и идете при началника с готови, конкретни идеи. Не е сигурно, че ще ви откаже, особено ако сте убедителни.

9.Търсете сами реализацията си. Ако считате, че можете да я постигнете на работата, на която сте в момента, много зависи от собствената ви инициативност. Огледайте се и вижте какви качества и опит са най-ценени у другите служители. Това ще ви помогне да направите необходимите стъпки вие самите да се представите по-добре. Всяка активност от ваша страна ще доведе най-малко до едно - ще бъдете забелязани, но в такъв случай е добре да сте готов с конкретни идеи, както за своята работа, така и за фирмата като цяло.

10. Подобрете средата, която ви заобикаля. Ако около вас е пълен безпорядък, това неминуемо ще се отрази и на начина, по който работите. Присъщо свойство на хаоса е, че бързо обхваща всичко наоколо. А вие не бихте искали да станете част от него, нали? В същото време внимавайте при реорганизацията да не отдадете прекалено внимание на дребни неща и факти, а важните да останат на заден план. И тук е полезна максимата "първо мисли, после действай!"

_________________
България на българите!!!
България над всичко!!!

http://ataka.dobrich.com/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002078753239
Мили деца, пишете на кирилица! Пазете азбуката на светите братята Кирил и Методий. Тази азбука ни е запазила като българи през вековете. Тя е наше голямо богатство! Гордейте се, че я имаме!
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
POWERED_BY
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов