Бергон интернет и телевизия

Официален форум
Дата и час: 27 Апр 2024 11:31

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Правила на форума





Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Май 2010 19:59 
Offline
Луд умора няма
Аватар

Регистриран на: 29 Авг 2006 11:52
Мнения: 800
Години: 32

Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Има ли някой, Който може да ми осъществи една мижава схема, която лъже така нареченият "EGR Клапан" за колата. Намерих схема, снимки и обяснения, но не разбирам на схеми, и ми трябва някой който да ми каже кое как да свържа. Има точно 10 елемента + едно кабелче в тази схема. Ако някой прояви интерес да ми помогне, ще му пратя снимките и схемата по скайп или ще ги постна тук във форума!

_________________
Изображение

Цитат:
Американски форум: Задаваш въпрос, после ти отговарят.
Израелски форум: Задаваш въпрос, после на теб ти задават въпрос.
Български форум: Задаваш въпрос, после дълго ти разказват какъв си тъпак.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2010 20:02 
Offline
Луд умора няма
Аватар

Регистриран на: 29 Авг 2006 11:52
Мнения: 800
Години: 32

Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Ето ги и снимките ---> http://i225.photobucket.com/albums/dd11 ... C00645.jpg

http://i225.photobucket.com/albums/dd11 ... C00001.jpg

Ето я и схемата --> http://www.z22se.co.uk/forum/userpix/13 ... on_2_1.jpg

А това е обяснението, на английски е, но не мисля че ще представлява проблем!

Checking through the Haynes manual, the connector for the Z12XE is different, which isn't a suprise, although the connections you list for the Z16XE seem to match the Haynes manual for the Z14XE. So from my understanding of the diagram:

* Pin A is the pin from ECU that drives the valve open/shut (inverse of z22se pin E)
* Pin B is ground (assuming brown = ground) (pin A on z22se)
* Pin C is the EGR output (pin B on z22se)
* Pin D is 5v (seems to be connected to +ve on camshaft sensor) (pin D on z22se)
* Pin E is 12v (not connected on z22se)
* The relay is used to drive the input to the top left diode to 0v when A is 12v and to 12v when A is 0v

However, I'm a bit confused by what the final voltage at C would be and why... My understanding of electronics is almost 20 years rusty now, but this is what I think is happening:

* The Zener seems to be making the voltage at C a maximum of 4.7v, except I'm not sure what the 1k5 resistor is for.
* After the diode on the top right, you have 4.3v going through the 3k3 and 11.3v or 0v going through the 4k7.
* Is the resistor in parallel to the Zener to reduce the voltage? Does that mean that the voltage at C is 3300/4800 * 4.3 = 2.95v or 4700/6200 * 11.3v = 8.56v (limited to 4.7v) depending on the input at pin A? (I'm not really sure how diode and resister in parallel work)
* What's the point of the 5v through the resistor to generate 2.95v as the "low" value - is it just to protect the bottom diode? Otherwise when the relay was providing 0, presuming that would be fine too?
* This variable voltage is used to simulate different readings when the valve is open/shut, presumably when the ECU is making sure the EGR is connected correctly.
* Am I completely off track?

I guess after that, I'm on my own, but it looks like for the Z12XE, I can map A-1, B-2, C-4, D-3, E-5 on my EGR connector. I'm not sure how I determine if I need to use the relay, although I can always try both ways I guess...

_________________
Изображение

Цитат:
Американски форум: Задаваш въпрос, после ти отговарят.
Израелски форум: Задаваш въпрос, после на теб ти задават въпрос.
Български форум: Задаваш въпрос, после дълго ти разказват какъв си тъпак.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Май 2010 01:47 
Offline
Луд умора няма
Аватар

Регистриран на: 23 Ное 2005 04:35
Мнения: 640
Благодарил: 19 пъти
Получил благодарност: 28 пъти
То тва по просто и от бобена манджа :D Давай го насам :)
Ако искаш купи си чарковете или ела да се уговорим кое да си купиш останалото щи го сглобим.
В сервиза на "Бергон компютри" съм, Хотел България до касата на Бергон Интернет-а.

_________________
Всяко малко гущерче желае да стане голям крокодил, но не всяко умее добре да плува ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Май 2010 17:28 
Offline
Луд умора няма
Аватар

Регистриран на: 02 Окт 2004 20:39
Мнения: 975
Години: 36

Местоположение: в гаража :)
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 2 пъти
нетие нужна схема, това си е чисто и просто един клапан управляван от вакуум който преспокойно можеш да го затапиш с една ламарина и да не ти вкарва изгорелите газове в всмукателния колктор.

_________________
NOKIA E51 black steel + 2 Gb
RULES ARE MADE TO BE BROKEN
PaKo написа:
Направете ни духовна чекия


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2010 20:05 
Offline
Луд умора няма
Аватар

Регистриран на: 29 Авг 2006 11:52
Мнения: 800
Години: 32

Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Електронен е простия клапан, който прецаква цялата работа. По въпроса аз го оправих :) той просто бил загорял отвътре, изчистих го и се оправи! Ако на някой му е нужна схемата, тя работи, слагали сме я на опел тигра пак екотек и си работеше чудесно, но компютъра пак започна да се обърква след седмица 2...

_________________
Изображение

Цитат:
Американски форум: Задаваш въпрос, после ти отговарят.
Израелски форум: Задаваш въпрос, после на теб ти задават въпрос.
Български форум: Задаваш въпрос, после дълго ти разказват какъв си тъпак.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
POWERED_BY
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов