Бергон интернет и телевизия

Официален форум
Дата и час: 19 Апр 2024 15:08

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Правила на форума





Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2006 03:35 
Offline
Mègane Coach

Регистриран на: 16 Яну 2005 21:36
Мнения: 2327
Години: 36

Местоположение: Добрич
Благодарил: 1 пъти
Получил благодарност: 4 пъти
Единадесет правила за икономия на гориво

Отворените стъкла или люкът влияят върху разхода на гориво незначително при ниска скорост. Проветряването по този начин ви струва допълнително 0,2-0,5л. гориво. Този разход рязко нараства с повишаването на скоростта. Главното осветление и фаровете за мъгла се нуждаят от 300 грама гориво, за това не ги включвайте без причина, както и други сериозни консуматори на енергия.
Да видим каква е ситуацията при Иванов и Петров, които са съседи и имат еднакви автомобили. Иванов изяжда 11литра гориво, а Петров се радва на своя разход от 9литра. Причините: Иванов през лятото кара със зимни гуми, в централната част на града, на кратки разстояния и багажникът му е пълен с ненужни вещи.
Високата скорост изпива горивото.
1 Всичко, което пречи на аеродинамиката струва пари. Това е широкопрофилната гума, непредвидена от завода производител на автомобила, декоративните спойлери и други глезотийки. Пример: караме с 130 км/ч с три велосипеда отгоре на багажника. Разхода на гориво нараства с 5 литра от обичайния. От София до Бургаз и обратно това са 60 лева в повече!
2 Постоянно включените консуматори на електроенергия струват пари. Включвайте ги само при необходимост. Вентилацията увеличава разхода с 1 литър, климатика с 2-3 литра гориво на 100км.
3 Загряването на двигателя до работна температура след студен пуск струва пари. Тръгвайте възможно по-бързо. При натоварване двигателя загрява по-бързо, а и съседите ви ще са удоволетворени.
4 Кавалерийският старт стува пари. потегляйте без да настъпвате до отказ педала на газта, превключвайте на по-висока предавка възможно най-рано. Старайтесе да карате на по-висока предавка. Съвременните мотори, особено дизеловите позволяват преминаване на 4-5 предавка още при 50км/ч.
5 Двигателят трябва да работи на обороти, съответстващи на максималният въртящ момент.
За това е достатъчно да погледнем в документацията на автомобила.
6 Разумното и предвидливо движение икономисва гориво. Преценявайте пътната обстановка, избягвайте излишното ускорение при наближаване на червен светофар.След това трябва да натискате спирачката, което си е чиста загуба на кинетична енергия, респективно пари.
7 Правилното налягане на въздуха в гумите икономисва гориво. Проверявайте налягането. ниското налягане увеличава съпротивлението а от там и разхода на гориво. Високото налягане обаче намалява стабилността на автомобила.
8 Работата на двигателя при престой струва пари. Загасвайте мотора в големи задръствания.
9 Липсата на автоматичен режим при празен ход струва пари. Това е за автомобили със специална икономична програма.
10 Съвременните висококачествени масла (синтетика или полусинтетика) за двигателя и енергоспестяващите масла за скоростни кутии спестяват гориво.
11 Използвайте рационално инерцията на автомобила. Плавното каране освен че е по-приятно за хората до вас води до по-бавно износване на редица системи на вашата кола а освен това и ви икономисва гориво.


Взето от форума на добрич.ком !

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2006 16:31 
Offline
Зарибен

Регистриран на: 06 Май 2004 15:46
Мнения: 415
Местоположение: ГКПП Йовково
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Климатика 2-3 литра? И как по точно включените светлини влияят на разхода на горивото ?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2006 16:38 
Offline
Pow Wow

Регистриран на: 25 Авг 2005 15:48
Мнения: 229
Местоположение: Добрич
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Ами лесно - като включиш светлини и динамото се затормозява, тоест колкото повече тормозиш динамото- толкова по-трудно започва то да се върти и с това затормозява двигателя , ако оставиш колата на празен ход без подадена газ и включиш фарове, аварийни мигачи, парно, задни светлини и ще видиш как ще се затормози, нещо като да пуснеш климатика на 1.3 двигател само че не чак толкова затормозяване не оказва влияние.

PaKo:В този подфорум писането на КИРИЛИЦА е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ! Моля да спазваш правилата на подфорума !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2006 16:39 
Offline
България над всичко
Аватар

Регистриран на: 02 Фев 2004 00:06
Мнения: 5890
Години: 40

Местоположение: ДОБРИЧ
Благодарил: 44 пъти
Получил благодарност: 43 пъти
и на мене ми е интересно, ама щом са го писали хората.... :) ама аз трябва да махна багажника отгоре на колата който е, че наистина я бави и харчи повече.

_________________
България на българите!!!
България над всичко!!!

http://ataka.dobrich.com/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002078753239
Мили деца, пишете на кирилица! Пазете азбуката на светите братята Кирил и Методий. Тази азбука ни е запазила като българи през вековете. Тя е наше голямо богатство! Гордейте се, че я имаме!
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2006 04:45 
Offline
Mègane Coach

Регистриран на: 16 Яну 2005 21:36
Мнения: 2327
Години: 36

Местоположение: Добрич
Благодарил: 1 пъти
Получил благодарност: 4 пъти
MuTHu4aP написа:
Климатика 2-3 литра? И как по точно включените светлини влияят на разхода на горивото ?
Климатика е свързан с двигателя чрез ремък, завъртането на климатика ( или по-точно това че климатика се завърта трудно ) оказва съпротивление на двигателя. А когато двигателя се товари знаете че гори повече. За светлините - главно фаровете за мъгла и самите фарове ( предните ) товарят ел. мрежата в колата ( ако не включваме подгряващи седалки, силна музика ( усилватели ) и нагревател на задното стъкло ) доста. Акумулатора се хаби и влиза в действие алтенатора ( динамото ) който също се задвижва с ремък от двигателя. Следователно и той дърпа от мощността му, но лично мене ме съмнява на 100км повече от 200мл да се увеличава разхода... Работата е там че динамото се върти когато и двигателя, освен когато падне акумулатора динамото да засича спада и да си регулира оборотите което ми звучи космически и не вярвам в коли преди 96 да има такова нещо ( ако изобщо има :) ).

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2006 06:28 
Offline
Луд умора няма

Регистриран на: 05 Фев 2005 01:45
Мнения: 770
Местоположение: Толбухин
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Тва според мен е супер глупаво. Ако я докарам до там да си меря бензина с пипетата - по-добре да вървя пеш и да ми е мирна главата.

_________________
:dance: :DJ: :dancing: :kitara: :497


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2006 11:31 
Offline
Намерил си мястото
Аватар

Регистриран на: 03 Дек 2004 23:26
Мнения: 578
Години: 37

Местоположение: Добрич
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 2 пъти
PaKo написа:
MuTHu4aP написа:
Климатика 2-3 литра? И как по точно включените светлини влияят на разхода на горивото ?
Климатика е свързан с двигателя чрез ремък, завъртането на климатика ( или по-точно това че климатика се завърта трудно ) оказва съпротивление на двигателя. А когато двигателя се товари знаете че гори повече. За светлините - главно фаровете за мъгла и самите фарове ( предните ) товарят ел. мрежата в колата ( ако не включваме подгряващи седалки, силна музика ( усилватели ) и нагревател на задното стъкло ) доста. Акумулатора се хаби и влиза в действие алтенатора ( динамото ) който също се задвижва с ремък от двигателя. Следователно и той дърпа от мощността му, но лично мене ме съмнява на 100км повече от 200мл да се увеличава разхода... Работата е там че динамото се върти когато и двигателя, освен когато падне акумулатора динамото да засича спада и да си регулира оборотите което ми звучи космически и не вярвам в коли преди 96 да има такова нещо ( ако изобщо има :) ).


значи то ко става не прябва да си пускам музика,парно,фарове,да не съм с широки гуми и то какво остава а да и да не я чакам сутрин да загрява тва в супер глупаво


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2006 14:25 
Offline
Pow Wow

Регистриран на: 25 Авг 2005 15:48
Мнения: 229
Местоположение: Добрич
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Точка 3 е много правилна,вместо да седите и да форсирате двигатела на място го подкараите първия 1 км бавно на втора с малко газчица и ще загрее много по добре за същото време което ще седите и форсирате на място, хората са го написали правилно,че трябва и натоварване за да вдигне температурата,даже в ръководствата за експлоатации пише по подобен начин "Загряването до работна температура се осъществява на място и придружено със движение без голямо натоварване и без високи обороти"

_________________
<<Лададжия>>


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2006 17:11 
Offline
Зарибен

Регистриран на: 02 Май 2004 15:31
Мнения: 481
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
Автомонтьорите дават разхода на горивото с климатик около +0.6/100
аз карам цяло лято на климатик защото шума от отворените прозорци е много силен,но това не е довело до такъв невероятен разход
вентилацията си върви заедно с климатика а това би трябвало да вдигне разхода ми до 9-10/100


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2006 17:15 
Offline
Pow Wow

Регистриран на: 25 Авг 2005 15:48
Мнения: 229
Местоположение: Добрич
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Max написа:
Автомонтьорите дават разхода на горивото с климатик около +0.6/100
аз карам цяло лято на климатик защото шума от отворените прозорци е много силен,но това не е довело до такъв невероятен разход
вентилацията си върви заедно с климатика а това би трябвало да вдигне разхода ми до 9-10/100

разхода също зависи и от мощността на двигатела

_________________
<<Лададжия>>


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2006 18:45 
Offline
Зарибен

Регистриран на: 02 Май 2004 15:31
Мнения: 481
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
колата ми е с 1.4i двигател а това в днешно време не минава за голям двигател-според мен най ясно трябва да го почувствам в разхода
едва ли ще се отрази при по-голям двигател ,като по-голям разход защото климатика представлява един компресор(като на хладилник)само дето не го върти ел.двигател а взима от въртящия момент на двигателя и този момент ще е еднакъв за всички модели на този производител(или поне така мисля)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2006 20:43 
Offline
Скучаещ

Регистриран на: 09 Фев 2006 15:52
Мнения: 105
Местоположение: Добрич
Благодарил: 1 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
ohh a we dinamoto postoqnno se zadvijva ot remuka . Nqma kak da ne se varti !!! tva za razhoda e palna izmishliotina :P


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2006 22:31 
Offline
Още малко ..още
Аватар

Регистриран на: 24 Сеп 2004 00:17
Мнения: 331
Години: 36

Благодарил: 3 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
k написа:
Тва според мен е супер глупаво. Ако я докарам до там да си меря бензина с пипетата - по-добре да вървя пеш и да ми е мирна главата.
:good:

много точно казано аз карам винаги с климатик и колата не харчи повече от 6.5/100 км а колкото до написаното по горе с тези 3-4 литра за климатик то по тая логика всяка кола с климати трябва да харчи над 10...

_________________
Бъдещето принадлежи на тези, които вярват в красотата на мечтите си.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2006 18:04 
Offline
Зарибен

Регистриран на: 14 Фев 2005 23:16
Мнения: 436
Местоположение: Dobrich-Varna
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
[quote="PaKoРаботата е там че динамото се върти когато и двигателя, освен когато падне акумулатора динамото да засича спада и да си регулира оборотите което ми звучи космически и не вярвам в коли преди 96 да има такова нещо ( ако изобщо има :) ).[/quote]

Динамото се върти със скорост пропорционална на скоростта на коляновия и разпределителния вал. Няма такива които да си регулират оборотите(все още)
Работата е там че динамото не винаги генерира постоянно "количество" ток. Има едно реле, което държи постояннен волтаж в ел. системата (около 14волта) при запален двигател
Според натовареността на ел мрежата, това реле определя колко ток да генерира динамото. Ако има много консуматори (светлини, усилватели, разни глезотийки) то тогава динамото работи на много по голямо натоварване, което оказва голямо съпротивление при въртенето му, което пък бави двигателя. Оттук и по висок разход :)

Иначе всичко посочено за разхода е вярно, само дето за климатика малко са се оляли, повишението на разхода там е около 1л/100, ама всичко е много относително, от кола до кола има мнооого разлики, особено при наще 10+ годишни кошници ;)

_________________
Ши бачкаш ли, ши учиш ли?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2006 19:36 
Offline
Луд умора няма

Регистриран на: 05 Фев 2005 01:45
Мнения: 770
Местоположение: Толбухин
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
за климатиците имаше много добро сравнение в един аутобилд отпреди половин година някъде. Който го интересува силно да си намери списанието и да прочете : )

_________________
:dance: :DJ: :dancing: :kitara: :497


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2006 19:39 
Offline
Луд умора няма
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2005 17:31
Мнения: 890
Местоположение: Добротица
Благодарил: 1 пъти
Получил благодарност: 2 пъти
Цитат:
аз карам винаги с климатик и колата не харчи повече от 6.5/100 км

еби му майката кво караш ти бе.В другата тема пишеш че караш
със по 150-180 ,пък тука ми пишеш че ти харчи 6,5.Аз карам 1500 кубика извънградско ми харчи мин 7,5 бензин и колата е на 60 хил
не е неква сдухана.Как ги правите тия фокуси?

_________________
Faster and Faster Until the Thrill of Speed Overcome the Fear of Death


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2006 20:11 
Offline
Зарибен

Регистриран на: 14 Фев 2005 23:16
Мнения: 436
Местоположение: Dobrich-Varna
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
RS4 написа:
Аз карам 1500 кубика извънградско ми харчи мин 7,5 бензин и колата е на 60 хил
не е неква сдухана.Как ги правите тия фокуси?


Колата ти е супер, изобщо не е сдухана, щото както видяха всички върви мнооого прилично за класа си.
Ама тряя си смениш десния крак с по лек, и ще ти се оправи разхода.
Ти с колко караш извънграда? 130????
Аз карам с 90 постоянно и разхода ми е под 5, климатици не пускам, щото немам :P
А междудругото, засичал съм че ако карам с 120, разхода ми скача на около 6,5 което е доста голяма разлика, затова не отделяйте толкова внимание на стереото в колата, ами на скоростта с която карате!

_________________
Ши бачкаш ли, ши учиш ли?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2006 20:23 
Offline
Не мога да се спра
Аватар

Регистриран на: 22 Юли 2004 11:22
Мнения: 1022
Местоположение: ДОБРИЧ-У НАС, И НА БАКАРДИ
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Е ама Пепо твойта е дизел 90 коня, а на slip-x май беше бензин 115 коня- посмъртно не може да направи под 7 на 100 км разход и с климатик при това, дори и да кара само с 90 км/ч
А за климатика -на мен горе долу ми вдига макс. с литър на 100 км разхода

_________________
DEYANBOY


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2006 20:30 
Offline
Луд умора няма
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2005 17:31
Мнения: 890
Местоположение: Добротица
Благодарил: 1 пъти
Получил благодарност: 2 пъти
да бе точно аз тебе пепо си та знам за тебе вярвам,
няа да спора ей така да са дразним

_________________
Faster and Faster Until the Thrill of Speed Overcome the Fear of Death


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2006 20:36 
Offline
Луд умора няма

Регистриран на: 05 Фев 2005 01:45
Мнения: 770
Местоположение: Толбухин
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Един авер имаше Ауди Б4 1.9ТД и беше супер икономична колата. На него му харчеше под 5 извънградско и 6 градско.
Интересното идваше обаче, като ходим някъде с колата му и после, като му плащахме нафтата. Тогава вземаше кинти за 10 на 100. Дали печалба си слагаше или вземаше и за амортизации или за нещо друго ... незнам

_________________
:dance: :DJ: :dancing: :kitara: :497


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2006 22:23 
Offline
Още малко ..още
Аватар

Регистриран на: 24 Сеп 2004 00:17
Мнения: 331
Години: 36

Благодарил: 3 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
с вектрата съм карал с висока скорост, а за разхода тя даваше голям разход а и нямаше климатик:) а това за разхода 6.5/100 максимум с климатроника е с аудито 1.9 тди-ка много икономичен автомобил :)

_________________
Бъдещето принадлежи на тези, които вярват в красотата на мечтите си.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2006 00:01 
Offline
Зарибен

Регистриран на: 14 Фев 2005 23:16
Мнения: 436
Местоположение: Dobrich-Varna
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
k написа:
Интересното идваше обаче, като ходим някъде с колата му и после, като му плащахме нафтата. Тогава вземаше кинти за 10 на 100. Дали печалба си слагаше или вземаше и за амортизации или за нещо друго ... незнам


EEEE, той твоя авер се е улял, аз мойта като возя някой я смятам по 7,5/100 :clap: :clap: :clap:
и после ръчкам на промоция

_________________
Ши бачкаш ли, ши учиш ли?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2006 02:35 
Offline
Зарибен

Регистриран на: 30 Яну 2004 00:56
Мнения: 410
Години: 35

Местоположение: TX
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
Difff много си прав нашия дизел прави минимален разход при скорост 90-110 около 4!!! ако дигнеш скоростта разхода са дига много рязко, което за дизел.... няя файда :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
POWERED_BY
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов