Бергон интернет и телевизия
http://forum.bergon.net/

АГУ и метансистеми - въпроси и отговори
http://forum.bergon.net/viewtopic.php?f=22&t=46616
Страница 1 от 7

Автор:  chopi [ 28 Дек 2005 16:23 ]
Заглавие:  Метан и добричките Метан станции

Вече си имаме Метан станция в Добрич, това не е лошо само дето бутилката не може да побере повече от 90-100л. Всичко с оборудването струва 1300лв :) Аз мисля да си остана на A98 .


Моля поне темата и заглавието да са написани на кирилица.

Автор:  Явор [ 28 Дек 2005 19:31 ]
Заглавие: 

а колко пари е метана :) Газта е 1лв. метана сигорно е ще е 40ст. парит бързо ще се избият, ама не всеки има възможност да сложи метанова уредба :(

Автор:  PRODIGY [ 28 Дек 2005 19:54 ]
Заглавие: 

За Атанасовгруп нищо хубу не съм чул едно ,че качеството на горивата е лошо и друго ,че лъжът в количеството.Имам един авер таксиджия и ми каза че отначако зареждал при тях,ботилката била 60Литрова (газ) напълнили му я до горе и събрала 67 Литра и като се има впредвид че не е отишъл на испарения до колонката.Прейте си сметката.

Автор:  Max [ 28 Дек 2005 21:55 ]
Заглавие: 

къде е метанстанцията

Автор:  chopi [ 29 Дек 2005 01:23 ]
Заглавие: 

PRODIGY написа:
За Атанасовгруп нищо хубу не съм чул едно ,че качеството на горивата е лошо и друго ,че лъжът в количеството.Имам един авер таксиджия и ми каза че отначако зареждал при тях,ботилката била 60Литрова (газ) напълнили му я до горе и събрала 67 Литра и като се има впредвид че не е отишъл на испарения до колонката.Прейте си сметката.

И аз съм чувал такова нещо, дават ароматизатор също, все пак с това си вадят паричките :)
MAX не мога да ти обясня точно къде е, по пътя към летището до един завод някъде.
Иначе пак си е харабийка метана, слагаш за 2лв. и си караш цял ден,
ама чувам че големи проблеми правели тея бутилки или изпарителите ли к'во беше там...
PRODIGY:Слях ти двата поста в един.
PaKo: а аз попреведох поста му :)

Автор:  Wazaa [ 29 Дек 2005 01:32 ]
Заглавие: 

Мале, не си слагайте метан каквото ще да става :(
Братовчед ми си сложи, ако ви кажа каква дрисня е тоя метан... Audi A4 не може да вдигне повече от 120 и се еб*ва с паленето нещо. Ако някой знае за какво прави така нека каже, ама уж от Пловдив му я тестваха казаха че всичко е наред.


Кирилица :hot:

Автор:  PRODIGY [ 29 Дек 2005 01:36 ]
Заглавие: 

То ако има мощноста на бензина няма да е толкова ефтин.

Автор:  k [ 29 Дек 2005 01:59 ]
Заглавие: 

@Max: Метанстанцията се намира по околовръстното почти срещу входа на Зърнено фуражния комбинат

Автор:  Michelin [ 29 Дек 2005 12:16 ]
Заглавие: 

патя към старото летище горе околоврасния

Автор:  Явор [ 29 Дек 2005 12:23 ]
Заглавие: 

Wazaa написа:
Male ne si slagaite metan koto 6te i da stava :(
bratov4ed mi si sloje ako vi kaja kva e drisnq toq metan Audi A4 ne moje da digne pove4e ot 120 km i sa ebava s paleneto ne6to ako nqkoi znae za kvo prai tei da kaje ama uj ot plovdov mu go praeha testvaha si4ko kazaha nared si4ko ama

Че то и на газ не върви толкова добре, докато набере на газ ..... а като премина на бензин... малеййй прая я луда колата :)

Автор:  Wazaa [ 29 Дек 2005 19:29 ]
Заглавие: 

Хмм, не знаеш на метан как е.
Аз ти казвам ускорява от 0-100 km за половин час, не върви изобщо колата, все пак е 99 година модел :)


Пуста кирилица начи....

Автор:  Michelin [ 29 Дек 2005 19:31 ]
Заглавие: 

Много бързо пак тряя зареждаш то е хубо 20 30 стинки е ама и бутилките са малки и бързо го харчи :)

Автор:  k [ 29 Дек 2005 20:23 ]
Заглавие: 

Wazaa написа:
Hm ne znae6 na metan kak e
az ti kazvam oskorqva ot 0-100 km za polovin 4as ne varvi izob6to
kolata
se pak e 99 god model :)

Тва не е от това, че е на метан, а от майсторите, които са му слагали газовото. Возил съм се на Лада 21011, с 5 човека вътре и си вървеше съвсем нормално, при условие, че е 1.6 и т.н. Това беше преди доста време и тогава почни нямаше коли на метан. Тъй че ...

За Атанасов груп да напрая една рекламка и аз. От газта им, филтъра на газовото тъи се беше задръстил, че колата не качваше повече от 2500 оборота. След като го смених не съм им стъпвал повече на газостанцията.

Автор:  Max [ 29 Дек 2005 21:39 ]
Заглавие: 

и аз съм чувал много хубави неща за метан
само дето бутилката е тежка и голяма но с малка вместимост
за съжаление за моята Corsa едва ли е добра идея
тази станция я зная но до скоро все още беше в строеж

Автор:  k [ 30 Дек 2005 00:52 ]
Заглавие: 

Да. На метан е. Иначе от къв зор да я споменавам?

Автор:  PaKo [ 30 Дек 2005 02:01 ]
Заглавие: 

Един приятел със passat GT си сложи преди около година метанова уредба ако не и повече от година. От тогава не помня да съм се возил при него и да не вдигне ~150-160км/ч...

Автор:  ivo [ 30 Дек 2005 11:51 ]
Заглавие: 

PRODIGY написа:
За Атанасовгруп нищо хубу не съм чул едно ,че качеството на горивата е лошо и друго ,че лъжът в количеството.Имам един авер таксиджия и ми каза че отначако зареждал при тях,ботилката била 60Литрова (газ) напълнили му я до горе и събрала 67 Литра и като се има впредвид че не е отишъл на испарения до колонката.Прейте си сметката.


В такива случай им плащам 60 литра и си тръгвам пък да върви този Атанас да се оплаче на някого.
Не се наяде той. Сега и монопол на метана иска да има, но дано скоро да има конкуренция. Иначе дори да имах метан нямаше да заредя оттам. Това е най-мошенническата верига бензиностанции в града.

Автор:  k [ 30 Дек 2005 17:38 ]
Заглавие: 

Аз да кажа само, че една бутилка (ако е както трябва, без да е модерирана) не може да се напълни догоре. Имат си ограничители някви.

Автор:  chopi [ 31 Дек 2005 00:19 ]
Заглавие: 

k написа:
Аз да кажа само, че една бутилка (ако е както трябва, без да е модерирана) не може да се напълни догоре. Имат си ограничители някви.

Тези ограничители се казват преливници.
При метана май са много големи, бутилка 130л. може да побере 80л :)

Пиши на кирилица ако обичаш

Автор:  chopi [ 31 Дек 2005 12:14 ]
Заглавие: 

!

Автор:  ivo [ 31 Дек 2005 12:53 ]
Заглавие: 

chopi написа:
k написа:
Аз да кажа само, че една бутилка (ако е както трябва, без да е модерирана) не може да се напълни догоре. Имат си ограничители някви.

Тези ограничители се казват преливници.
При метана май са много големи, бутилка 130л. може да побере 80л :)

Пиши на кирилица ако обичаш


За какви приливници говориш. Всяка бутилка си има поплавък и ако се настрои така, че да се пълни бутилката догоре се пълни догоре.
Не преливниици, а поплавъци. Дори и да се издъни поплавъка в бутилката пак остава малко място, защото отвора за пълнене не е отгоре, а се слага под определен ъгъл. Така винаги има място за въздух. Моята бутилка е 40 литра и е със базикнат поплавък. Пълни се някъде до 39 литра. При по големите бутилки литрите, които остават празни са повече при по малките по малко.

Автор:  chopi [ 01 Яну 2006 12:15 ]
Заглавие: 

ivo написа:
chopi написа:
k написа:
Аз да кажа само, че една бутилка (ако е както трябва, без да е модерирана) не може да се напълни догоре. Имат си ограничители някви.

Тези ограничители се казват преливници.
При метана май са много големи, бутилка 130л. може да побере 80л :)

Пиши на кирилица ако обичаш


За какви приливници говориш. Всяка бутилка си има поплавък и ако се настрои така, че да се пълни бутилката догоре се пълни догоре.
Не преливниици, а поплавъци. Дори и да се издъни поплавъка в бутилката пак остава малко място, защото отвора за пълнене не е отгоре, а се слага под определен ъгъл. Така винаги има място за въздух. Моята бутилка е 40 литра и е със базикнат поплавък. Пълни се някъде до 39 литра. При по големите бутилки литрите, които остават празни са повече при по малките по малко.

Ти на метан ли си ??
Не знам точно как се казват но сам чувал това
Но знам че при метан е сажсем различно от гаста :ok:

Автор:  ivo [ 01 Яну 2006 14:24 ]
Заглавие: 

Аз съм на пропан бунан. Метан не бих сложил в колата си. 250 атмосвери е налягането в метановата бутилка. Представете си ако гръмне. Другата причина, е че трябва да се простя с багажника си и да возя винаги по 300 килограма отгоре в колата си.

Автор:  chopi [ 01 Яну 2006 17:50 ]
Заглавие: 

ivo написа:
Аз съм на пропан бунан. Метан не бих сложил в колата си. 250 атмосвери е налягането в метановата бутилка. Представете си ако гръмне. Другата причина, е че трябва да се простя с багажника си и да возя винаги по 300 килограма отгоре в колата си.

На същото мнение сам
:ok:

Автор:  PaKo [ 01 Яну 2006 23:44 ]
Заглавие: 

tankera написа:
Момчета, а дизела не влиза ли с 180 атмосфери а ??


Поправено на кирилица
Незнам с колко влиза, но знам че в самия резервоар не може да е 180 атмосфвери. Плюс това дизела не е взривоопасен ( с един приятели преди време си правихме опити, бяхме напълнили половин литър нафта и със фитил я подпалихме като очаквахме да гръмне..гръмна тръни..едвам едвам я запалихме все едно въглища горим :) , бензина обаче... ) и не е толкова рисковано. Представям си ако се заблееш малко и минеш през някой легнал полицай или дупка а си засилен как ще подскочи бутилката и колко лесно от тежестта и може да се скъсат болтовете които я държат или пък направо пръстените които я държат... с газовите бутилки е пак нещо такова само че те са по-лекички... аз като начинаещ шофьор не бих си позволил да карам кола на метан или де да знам..зависи от ситуацията ама си признавам че имам страх от лесно запалими течности ( заради една злополука преди време ) :cry:

Автор:  k [ 02 Яну 2006 19:57 ]
Заглавие: 

@tankera: Тез 180 атмосфери ги прави горивната помпа при впръскването в цилидъра, тъй че ... малко по-друго е май. При на ФауВе-то ТДИ-то с помпа-дюза, горивото се впръсква с 220 атмосфери май.
Пък като става дума за безопастност - ако газовите уредби са направени по всички стандарти, вероятността да се взриви колата е почти нулева. Примерно в Германия, за да отговаря на стандартите им за пропан-бутан бутилката трябва да издържа на 300 атмосфери, а за метан - на 600. Някои газови уредби имат разни датчици и при катастрофа се затваря притока на газ още от бутилката. A и метана е по-безопасен от пропан-бутана, защото е по-лек от въздуха и при изтичане се разнася, докато пропана-бутана е по-тежък от въздуха и ... така.

Автор:  feno [ 02 Яну 2006 22:55 ]
Заглавие: 

Метан станцията вече е пусната..

Автор:  PaKo [ 03 Яну 2006 18:28 ]
Заглавие: 

tankera написа:
PaKo написа:
tankera написа:
Момчета, а дизела не влиза ли с 180 атмосфери а ??


Поправено на кирилица
Незнам с колко влиза, но знам че в самия резервоар не може да е 180 атмосфвери. Плюс това дизела не е взривоопасен ( с един приятели преди време си правихме опити, бяхме напълнили половин литър нафта и със фитил я подпалихме като очаквахме да гръмне..гръмна тръни..едвам едвам я запалихме все едно въглища горим :) , бензина обаче... ) и не е толкова рисковано. Представям си ако се заблееш малко и минеш през някой легнал полицай или дупка а си засилен как ще подскочи бутилката и колко лесно от тежестта и може да се скъсат болтовете които я държат или пък направо пръстените които я държат... с газовите бутилки е пак нещо такова само че те са по-лекички... аз като начинаещ шофьор не бих си позволил да карам кола на метан или де да знам..зависи от ситуацията ама си признавам че имам страх от лесно запалими течности ( заради една злополука преди време ) :cry:

Искам да кажа че дизела прави 180 атмосфери след като мине през турбото, съжелявам че не доуточних. Естествено че няма как да има налягане в резервоара, това не е газ :)

PaKo: Пиши на кирлица
Че горивото през турбото ли минава :) или си имал предвид останките от горивото ( изгорелите газове ) които чрез колекторите минават през турбото, после гърнета и тн :)

Автор:  k [ 03 Яну 2006 18:54 ]
Заглавие: 

Впръскава се гориво и суден въздух под високо налягане в цилиндъра, като при някой двигатели за всеки цилиндър си има отделна помпа (технологията "помпа-дюза"). Горивната помпа прави многото атмосфери и вкарва нафтата в цилиндъра пък турбото прави мисля някъде около 5 атмосфери и вкарва студен въздух дошъл от мецдинния охладител (intercooler). От впръскването на горивото под високо наляга се икономисва гориво - по-малко количество е необходимо, за да се нагнети достатъчно нафтата,ч е да пламне от самосебе си. И след като се самовъзпламени горивото, от повишаването на температурата , въздуха се разширява мнооого и ... готово. Затва тез дизели за толкоз икономични.

Автор:  PRODIGY [ 03 Яну 2006 21:29 ]
Заглавие: 

k написа:
Впръскава се гориво и суден въздух под високо налягане в цилиндъра, като при някой двигатели за всеки цилиндър си има отделна помпа (технологията "помпа-дюза"). Горивната помпа прави многото атмосфери и вкарва нафтата в цилиндъра пък турбото прави мисля някъде около 5 атмосфери и вкарва студен въздух дошъл от мецдинния охладител (intercooler). От впръскването на горивото под високо наляга се икономисва гориво - по-малко количество е необходимо, за да се нагнети достатъчно нафтата,ч е да пламне от самосебе си. И след като се самовъзпламени горивото, от повишаването на температурата , въздуха се разширява мнооого и ... готово. Затва тез дизели за толкоз икономични.

Само да допълня нафтата се възпламенява от това че кислорода като се сгъстява от налягането във цилиндрите се повишава температурата му до 500-600 градуса по целзии и от това се самовъзпламенява нафтата която пък се впръсква на много дребни капчици което същевременно улеснява самовъзпламеняването й.

Страница 1 от 7 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/