Бергон интернет и телевизия

Официален форум
Дата и час: 27 Апр 2024 08:47

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Правила на форума





Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2007 20:36 
Offline
Mègane Coach

Регистриран на: 16 Яну 2005 21:36
Мнения: 2327
Години: 36

Местоположение: Добрич
Благодарил: 1 пъти
Получил благодарност: 4 пъти
Част от маслото изгаря при смазването. Така, че разхода на масло е напълно разбираем и нормален. При повечето автомобили обикновено разхода на масло е 0.2 литра на 1000 км.

ИЗМЕРВАНЕ РАЗХОДА НА МАСЛО

Ако искате да измерите точно разхода на масло след 100 км., трябва да спрете автомобила на едно абсолютно хоризонтално място и да го оставите спрян, спокойно, минимум пет минути. Най-лесно това става преди първия старт. Тогава измерването на нивото ще бъде най-точно, няма да се налага да бършете и пръчката, защото през нощта цялото масло ще се е стекло в картера.

ТВЪРДЕ ГОЛЯМ РАЗХОД НА МАСЛО

1. Загубата на масло често се бърка с разхода на масло. И така, преди да критикувате разхода на масло, трябва да бъдат отстранени течовете на маслото.

2. Който е напълнил маслото много над горната резка на пръчката, получава автоматично по-голям разход, понеже излишното количество масло излиза през вентилацията на картера, влиза в горивната камера и изгаря.

3. Рядкото масло изгаря по-бързо от по-гъстото. Някои типове масла при висока температура стават течливи като вода. Други типове остават гъсти и при тях разхода на масло може да е по-малък.

4. Колкото подълго маслото стои в мотора, толкова плътността му се намалява и разхода му се увеличава.

5. Острия стил на кормуване не носи само по-висок разход на бензин. Увеличава се и разхода на масло за да се предотвратят опасностите при високите обороти.

6. Тогава маслото трябва да се сменя на 5000 км.

7. Дефект в мотора-например лоши уплътнители на клапаните, луфт между клапаните и направляващите втулки. Сегментите са грешно монтирани или са повредени, наранени са стените на цилиндрите от буталото.

ВАШИЯТ АВТОМОБИЛ НЕ ХАРЧИ МАСЛО !?

При използване на автомобила на къси разстояния при зимни условия, може да се окаже, че нивото на маслото се покачва, вместо както е нормално-леко да спада. Вие не сте открили извор на масло, а съдържанието на картера се е увеличило вследствие кондензирането на бензиновите пари. Вие усещате миризмата на бензин в маслото дори от извадената нивомерна пръчка.

Смазващите качества на маслото в този случай значително намаляват. Една допълнителна смяна на маслото между интервалите (дори след 3000 км) тогава не е лукс, понеже може да се предизвикат тежки повреди в мотора. Разбира се тогава не е необходимо да се сменя масления филтър.

При незначително разреждане на маслото едно по-дълго пътуване може да доведе до възстановяване нивото на маслото и смазочните му качества. При температура на маслото над 100 0 С, кондензата в маслото се изпарява след около половин час.

Тука сега е важна бързата проверка на маслото. Поради изпаряването, нивото на маслото може значително да е спаднало.

КАЧЕСТВОТО НА МАСЛОТО

Спецификации

Остарелия знак за качество “НD-OL”, който ограничено все още се използва, се замества от все по-пълни данни (спецификации) на маслото, които отразяват проучванията на различни институти. Параметрите на маслото са отбелязани на опаковката.

Проверките на качествата на маслата се извършват например от: Американския петролен институт (API), от обединението на производителите на автомобили в европейската общност (ССМС) и от Американската армия US-Militar (MIL).

Независимо от къде ще купите маслото-от бензиностанция или от супермаркет, върху опаковката му трябва да е напечатана поне една важна характеристика.

ЗАБЕЛЕЖКА: Масла с означение API CD са чисто дизелови масла и не трябва да се използват в бензиновите мотори. ИЗКЛЮЧЕНИЕ : Масло с двойно означение , например API SF/CD. За нас тук важи само спецификацията за бензин - SF на двойното означение .

ГЪСТОТАТА НА МАСЛОТО

За да може стартера да развърти студения мотор , маслото не трябва да му оказва голямо съпротивление . Освен това , то трябва да достигне по най - бързия начин до местата нуждаещи се от смазване - затова то трябва да е “ тънко ”- т . е . течливо . При високи температури и обороти смазочното масло трябва да се държи жилаво и да е издържливо , за да не се разруши и прекъсне масления филм . Минералните масла за съжаление нямат всичките тези свойства . В студено състояние те са жилави , а с повишаване на температурата - обратно - стават лесно течливи . Маслото трябва да съответства на предписаната от завода производител на автомобила работна температура на мотора . Има масла които при стайна температура са гъсти като сироп или тъни като сок . Гъстотата им зависи значи от вискозитетът им , т . е . от визкозитетната им класа . Съответните класи са определени от американската фирма S ociety of A utomotive E ngineers (SAE). Вискозитетните класи започват от зимните масла SAE 5W,10W,15W, през универсалните SAE 20W/20 до летните масла SAE 30,40 и 50.

ЕДНОСЕЗОННИ И МНОГОСЕЗОННИ МАСЛА

1. Най - евтино е едносезонното масло . За безупречното смазване на мотора през различните сезони , то трябва да бъде съответно “ тънко ” или “ дебело ”. Това означава , че през есента трябва да напълниме мотора със зимно , а през пролетта с лятно масло .

2. Съществено по - сложно е производството на всезезонното масло , затова то е и по - скъпо .

Къде изчезва маслото?

1. Да определим понятието "величина на разхода на масло".
Новите съвременни двигатели са способни да работят от замяна до замяна на маслото без доливка. Т.е. разхода на масло при тях е под 1 л. на 10000 км. Но това съвсем не е гаранция че мотора работи перфектно. При мотори на възраст, можем да считаме за пределно допустим разход на масло до 500 мл/1000 км. А ако карате на високи обороти, разходът ще нарастне още, особено при възрастни автомобили. (Помнете, че нормата за разход масло е до 0,6% от разхода на бензин! Стара, но реална цифра). Така, че ако разхода се държи на това ниво, и не се получава внезапното му увеличаване, мислим си за ремонт но само толкова и не се притесняваме.

А ето и друго мнение:
- при разход 0,25-0,3 л/1000 км - се сменят гумичките на клапаните
- при разход до 0,5 л/1000 - гответе се за основен ремонт
- при разход от 1,0 л/1000 - спешно започвайте основен ремонт
Но има и контравъзражение: "в зависимот от начина на каране на автомобила, разхода на масло може да достигне 1 л на 1000 км" (!)


Причините за преразход на масло

Ако маслото не изтича, значи изгаря.
а) През системата за вентилация на картера.
б) През втулките и уплътненията на клапаните. Определя се по следния начин: загрейте мотора, плавно вдигнете оборотите до мин 4000, рязко отнемете газта и гледайте ауспуха. Ако след тези действия за известно време димът се увеличи, значи гумичките са за смяна. (увлечено от вакума, маслото се всмуква, прониква през тях)
в) пукнатина в блока - без комментари.

Няколко теста:

1. Отворяш капачката за доливане на маслото при запален двигател и накараш някой твой приятел да форсира мотора. Ако от там духа(силно) най-вероятно имаш заминали гумички на клапаните.
2. Извади щеката за проверка на маслото и си доближи пръста до нея и накарай пак някой да исфорсира мотора. ако духа от там значи имаш заминали сегменти на буталата.
3. Отвори въздушния филтър и запали колата. ако излиза пушек от тръбата която идва от картера за маслото, а по горните проблеми ги няма и имаш омаслен въздушен филтър то значи маслото ти е много тънко както каза - Смени го с по гъсто.


...информацията е от друг форум

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Дек 2007 15:59 
Offline
Зарибен

Регистриран на: 30 Яну 2004 00:56
Мнения: 410
Години: 35

Местоположение: TX
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
много често и семерингите капят-25лв сттруват за майсторлъка незнам

_________________
POWER OF DREAMS


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 09 Дек 2007 19:34 
Offline
Зарибен

Регистриран на: 14 Фев 2005 23:16
Мнения: 436
Местоположение: Dobrich-Varna
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Досега имам 4 пъти смяна на масло, всеки път го пълня до МАХ (4,5л), и след 10-12хил км когато го сменям е по средата - между МАХ и МIN. Никога не съм доливал

_________________
Ши бачкаш ли, ши учиш ли?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Яну 2008 22:11 
Offline
Дебнещ

Регистриран на: 29 Авг 2007 19:48
Мнения: 92
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
ъъъъ,абе гъстота и вискозитет не беше ли едно и също? :not fair:


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
POWERED_BY
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов