Бергон интернет и телевизия
http://forum.bergon.net/

Автомобилът през зимата - въпроси и отговори
http://forum.bergon.net/viewtopic.php?f=22&t=13703
Страница 1 от 2

Автор:  MuTHu4aP [ 27 Яну 2006 20:11 ]
Заглавие:  Автомобилът през зимата - въпроси и отговори

Палят ли ви таралясниците в тоя студ? Пишете тука как се справяте и какво правите за колите си в тия студени дни :)

Автор:  USSR [ 27 Яну 2006 20:23 ]
Заглавие: 

Аз съм на бензин пали от раз апък комшията с калорифера отдолу на дизелчето подгрява.
Апък едно приятелчи разказва както си карал буса той дизел почнал да прекъсва и изгаснал в големия студ в сряда налял бензин в нафтата и шес ама чакаш малко и после пак газ до ламарината.

Автор:  k [ 27 Яну 2006 20:28 ]
Заглавие: 

Аз не бях карал от неделя сутринта и днес само докато бутнах ключа и запали. Иначе проблема ми е, че или е замръзнал "препарата" за чистачките или са се запушили пръскалките с лед, но ... се наложи да бърша с парцал.
Иначе кви мерки съм вземал ... ами наливам или доливам само антифриз и препарат за стъкла и нищо друго, но последната партида препарат май се окaза summer edition : ) Като се постопли ще се чуе

Автор:  MuTHu4aP [ 27 Яну 2006 20:28 ]
Заглавие: 

Нашия трактор си пали, ама малко по-трудно. Напълнихме му резервоара и му сложихме 1 л бензин, акомулатора го прибирам всяка вечер. Лошо е, че нямаме гараж

Автор:  hiteck [ 27 Яну 2006 22:14 ]
Заглавие: 

не бях палил колата 2 дена и в понеделни като беше -16 градуса,запали но не от 1вия път с бензинов двигател съм,нафтата,газта не ми харесват бенизоновия автомобил е най-добрия

Автор:  slipknot [ 27 Яну 2006 22:22 ]
Заглавие: 

i az sym ZA benzinkite
ba6ta mi kaza 4e nqmal problemi
stawa wypros za Golf 2 benzin 1,8
pali si otras(ama stoi v garaj...ne nawyn)

sori za latinicata

Автор:  DEViANCE [ 30 Яну 2006 11:28 ]
Заглавие: 

аз ладата когато беше -18 докато завъртя и запали на бенз ама докато загрее после.....

Автор:  GoldMasteR [ 30 Яну 2006 11:43 ]
Заглавие: 

Пали , в студ , в жега , до ся се пали :) Интересно ,обаче че другата ни кола , която е в гараж акомулатора не чатка :) , а пък тая дето е пред нас си пали без проблем :)

Автор:  PaKo [ 30 Яну 2006 13:36 ]
Заглавие: 

По-миналата седмица като ходих до село врътнах няколко ключа на трабането..докато пипна ключа и е запалил..супер ме радва тя машинка :clap: като изключим парното й :haha:

Автор:  Max [ 30 Яну 2006 18:41 ]
Заглавие: 

че има ли парно "Трабант"-а

Автор:  PaKo [ 30 Яну 2006 18:42 ]
Заглавие: 

Max написа:
че има ли парно "Трабант"-а
Като е в движение има от въздушната струя :) Иначе няма вентилатор отпред както другите коли.

Автор:  Явор [ 30 Яну 2006 22:38 ]
Заглавие: 

Нашата я палим на газ без проблеми :) нямаме бензин.
Гаража е от тез фургони, ама навън като е студ в гаража е същото :(

Автор:  DontMind [ 30 Яну 2006 22:49 ]
Заглавие: 

Ние скоро наща не сме я карали

Автор:  Slip-X [ 31 Яну 2006 20:47 ]
Заглавие: 

Пали от раз :-) бензинката си е бензинка

Автор:  spider^^^ [ 31 Яну 2006 21:49 ]
Заглавие: 

Пали на бензин аструната от ряз, като позагрее бутаме на газ и си вееме байряко сос 0.98/литъро.

Автор:  coojoe_213 [ 05 Дек 2007 22:36 ]
Заглавие:  Полезни съвети за шофиране на лед

Съветите тук са за коли с предно предаване, каквито са 90% процента от автомобилите в Европа.
1. Не забравяйте, че сте на лед! Това трябва автоматично да ви накара да съобразите дистанцията пред предния автомобил и скоростта си. Безопасна скорост не е тази, при която контролирате колата, а скоростта, при която ще можете да реагирате при нужда.

2. На светофари и прочее планирани спирания и намалявания не използвайте спирачката. Предвидете спирането от по-далеч и започнете да превключвате предавките в обратен ред. Можете безопасно да използвате спирачката когато сте на втора и двигателят ви е на празни обороти.

3. Навярно сте свикнали да влизате в завоите по инерция и да включвате предавката след като излезете от него. Недейте. Приближавайки завоя намалете предварително скоростта дотолкова, че да можете да завиете и влезте в завоя с двигател. По време на завоя не променяйте оборотите, т.е. нито отнемайте, нито давайте газ. Дори да ви се струва, че сте влезли прекалено бързо, има голяма вероятност да не се стигне до критична ситуация. Ако се стреснете и вдигнете крака си от газта, или -- още по-лошо -- натиснете спирачката, почти е сигурно, че ще се намерите в приключение.

4. Ако колата ви поднесе, натиснете леко и плавно газта и също така плавно завъртете волана натам, накъдето отива задницата. Това ще върне задната част на колата на пътя. С плъзгането на задницата на обратно изправяйте волана, докато в крайна сметка колата отново се движи както трябва. Забележка: това е валидно само за коли с предно предаване. При тези със задно нещата са по-сложни, но като цяло натискането на газта при тях само ще влоши нещата.

5. Ако се случи обратното, т.е. вие завивате, но колата продължава да се плъзга странично в предишната си посока на движение, завъртете плавно волана докрай в посоката на завоя и намалете газта. Това ще накара задницата да се плъзне навън, насочвайки предната част към завоя. След това действайте като в четвърта точка. Този сценарий е вероятен при рязко извъртане на волана, например ако в последния момент се сетите, че трябва да завиете.

В горните два случая най-важното е да не изгубите самообладание. Самият факт, че карате на хлъзгав път, трябва да ви е подготвил за подобни приключения.

6. Избягвайте каквито и да било резки действия с педалите и волана.

7.Избягвайте да спирате при изкачване. Тръгването след това е почти невъзможно. Ако все пак ви се наложи, не тръгвайте право нагоре, а леко настрани. Движете се на S докато не усетите, че сцеплението е нормално, т.е. че колетата не буксуват. Внимавайте когато правите това на тесен път. Не забравяйте, че хората от насрещното се спускат, и за тях спирането е по-трудно отколкото тръгването за вас.

8. Не отнемайте газта и не натискайте спирачката щом воланът е завъртян.

9. При аварийно спиране не натискайте спирачката докрай. Ако усетите, че не можете да спрете, опитайте се да вкарате десните колела в банкета, или да закачите с тях тротоара. Ако това е невъзможно, например поради мантинела или паркирали коли, опитайте се да уцелите някоя дупка. Тях поне ги има в изобилие.

10. Внимавайте при спускане. Ако условията позволяват, дръжте десните гуми върху банкета, или се движете колкото може по-близо до тротоара. Във втория случай, ако усетите, че почвате да се плъзгате неконтролируемо, завъртете волана към тротоара. Ако сте наистина смели, можете да използвате триенето на предните колела в бордюра за да регулирате скоростта си и успешно да завършите спускането без да спирате. Колкото повече завъртате волана, толкова по-голямо е триенето и съответно спирачният ефект. Дори при спускане, не изключвайте предавката

11. При образувани коловози избягвайте да карате по тях.Ако можете, дръжте едното колело върху издадената част между коловозите, а другото -- извън тях. Това има две предимства -- а) няма да си потрошите долната част на колата в издатината между коловозите и б) по-добре е да карате върху грапавия лед извън коловозите, отколкото по гладкия вътре в тях.

Автор:  RaVeN [ 05 Дек 2007 23:00 ]
Заглавие: 

:good post: :respekt:

Автор:  GoldMasteR [ 05 Дек 2007 23:17 ]
Заглавие: 

RaVeN написа:
:good post: :respekt:

Автор:  s3x_Ins7ruk7or [ 05 Дек 2007 23:18 ]
Заглавие: 

:good post:

Автор:  DiFFF [ 05 Дек 2007 23:37 ]
Заглавие: 

Хубаво и полезно е това да ...
макар че с някой неща не съм съгласен:
1. Може да се поспори дали за спиране е по удачно да се ползва само смяна на предавките към по ниска(за коли с предно предаване) Според мен има голяма опастност особено от шофьор който не е свикнал достатъчно с колата си да и забучи предницата и да загуби сцепление. Като че ли по добре е мнооооооого внимателното натискане и на спирачките(едновременно и на скорост без газ)
2. Не съм изобщо съгласен че можеш да ползваш дупка за аварийно спиране :O_o: Без дупка може и да не спреш толкова бързо, но поне няма да изгубиш контрол върху автомобила, докато е почти сигурно че ако на леда предно колело влезе в дупка, то ти тръгва задницата и почва едно въртене ... та ще отнесеш всичко що е наоколо.
3. Това каскадьорското за гумата, триеща се по бордюра .... чак ме разсмя :)
Първо, страничната част на бордюра не е толкова равна за това - има много голям шанс да си нае.еш гумата (да и направиш балон от удара или направо да я пръснеш). Второ, мисля си че тъй като имаш нееднакво съпротивление от двете страни на колата(много по голямо съпротивление оказва триещата се в бордюра гума) може отново да наблюдаваш как колата ти поднася и задницата ти тръгва да ти изпреварва предницата откъм страната на другия бордюр....
Да не говорим че някой джанти са ако не по изхвръкнали от гумата, то поне на едно ниво с каучуковата част... тогава вече ще е интересно :)

Автор:  PaKo [ 05 Дек 2007 23:43 ]
Заглавие: 

Номер 3 е пробвано от мен миналата зима точно на центъра и е много ефикасно, като изключим кривата джанта :bang:

Автор:  RaVeN [ 05 Дек 2007 23:56 ]
Заглавие: 

DiFFF написа:
Това каскадьорското за гумата, триеща се по бордюра .... чак ме разсмя :)
Първо, страничната част на бордюра не е толкова равна за това - има много голям шанс да си нае.еш гумата (да и направиш балон от удара или направо да я пръснеш). Второ, мисля си че тъй като имаш нееднакво съпротивление от двете страни на колата(много по голямо съпротивление оказва триещата се в бордюра гума) може отново да наблюдаваш как колата ти поднася и задницата ти тръгва да ти изпреварва предницата откъм страната на другия бордюр....
Да не говорим че някой джанти са ако не по изхвръкнали от гумата, то поне на едно ниво с каучуковата част... тогава вече ще е интересно :)

Пепо и аз съм спирал така! Естествено не става с висока скорост или ако си напречно на тротоара! Трябва да си успоредно на него и леко да триеш гумата - че и се е....ва мамата - така си е, но всеки сам преценява какво ще жертва!

Автор:  TEHKO [ 06 Дек 2007 01:24 ]
Заглавие: 

по баир надолу най-добре е на 1,2ра натиснати спирачки и тва ако се поднесеш тежко ти горко няма спасяване особено ако е по стръмен ако се завъртиш.. камоли да е тесен ... :) а това с намалянето по бордюра не е никак оферта защото както казаха на повечето коли джантите им са до каучука и 100%крива джанта че и по зле ако има ръбове по бордюра както са повечето... най си е добре веригите гуми с шиповеи ти си човека! гумите с шипове спасяват много нищо че са забранени..!

Автор:  Allexander [ 06 Дек 2007 02:05 ]
Заглавие: 

TEHKO написа:
по баир надолу най-добре е на 1,2ра натиснати спирачки и тва ако се поднесеш тежко ти горко няма спасяване особено ако е по стръмен ако се завъртиш.. камоли да е тесен ... :) а това с намалянето по бордюра не е никак оферта защото както казаха на повечето коли джантите им са до каучука и 100%крива джанта че и по зле ако има ръбове по бордюра както са повечето... най си е добре веригите гуми с шиповеи ти си човека! гумите с шипове спасяват много нищо че са забранени..!


Хехех професионалист :friends:

Автор:  TEHKO [ 06 Дек 2007 02:36 ]
Заглавие: 

емиии... :) все пак съм шофьор да не забравяме ;) познай не е ли имало инструктаж как да се кара ;)

Автор:  The Transporter [ 06 Дек 2007 03:03 ]
Заглавие: 

на леда нито гумите с шипове нито веригите нито на дядо ти коледа елените ща спрат ;)

Автор:  coojoe_213 [ 06 Дек 2007 03:06 ]
Заглавие:  j,as

Темата е за този, който иска да чете. Надявам се хората, които си имат представа от шофиране, и най-вече от ненадейни ситуации ще се съгласят с почти всичко, даже с всичко. Информацията е полезна най-вече за новаци, но да не забравяме, че и тези които за професионалисти в професията си е желателно да си припомнят някой неща. УСПЕХ НА ВСИЧКИ. Безаварийно шофиране.

Автор:  The Transporter [ 06 Дек 2007 03:25 ]
Заглавие: 

то добре ама като се замисля и още повече като се загледам по улиците има хора дето цял живот имат книжка и карат и пак правят елементарни грешки и глупости присъщи на някой който кара курсове. от такива и от бакшиши - СПАСЕНИЕ НЯМА!!!

Автор:  Allexander [ 06 Дек 2007 04:10 ]
Заглавие: 

TEHKO написа:
емиии... :) все пак съм шофьор да не забравяме ;) познай не е ли имало инструктаж как да се кара ;)


Хехех. Ех този Тенко :)

Автор:  k [ 06 Дек 2007 21:09 ]
Заглавие: 

Един финландец, мисля че Юха Канкунен беше, видгнал 300 и кусур кмч върху лед с помощта на Бентли Континентал ГТ и гуми Нокиан с шипове. И от 300 му трябвали 4-5 километра, за да спре ... карането на лед не е за всеки човек и всяка кола

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/